.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادعضوشوراي شهررشت ازمدافعان شهردار

عضو دومين شوراي اسلامي شهر رشت گفت: بي‌كفايتي بعضي از مديران اجرايي باعث بيكاري بالغ بر 100هزار نفر جوان و تعطيلي كارخانجات و رانت‌خواري‌هاي سودجويان در اين استان شده است.    
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمدرضا قاسمي در خصوص اظهارات مسئولين اجرايي استان مبني بر اين كه تغيير شهرداران از عوامل عقب ماندگي گيلان است افزود: اينجانب در مصاحبه‌هاي قبلي خود گفته‌ام كه ممكن است سهم اندكي از مشكلات كنوني بوجود آمده در شهرداري رشت متوجه سيستم كهنه و فرسوده شهرداري و شخص شهردار باشد اما اشكالات اساسي، به شورا و نگاه اعضاي محترم آن به مديريت شهرداري برمي‌گردد. وقتي يك شهردار بدون در نظر گرفتن تجربه در عرصه مديريت شهري يا هر عرصه ديگر براي تصدي پست شهرداري مطمئناً در انجام امور اجرايي دچار مشكلاتي خواهد بود.
قاسمي اظهار داشت: طبق ماده 73 وظايف و اختيارات شوراهاي اسلامي شهر اعضاي شورا مي‌توانند جهت پاسخگويي به مواردي كه در نظر دارند طرح سوال نمايند. بر همين اساس سوالاتي در صحن شورا مطرح گرديد، پاسخ شهردار استماع شد و اعضاي سوال كننده فرصت ديگري جهت اصلاح امور به وي دادند اما اين فرصت نيز كارساز نشد و طبق قانون شهردار براي مسائل مشروحه ذيل استيضاح شد البته استيضاح به معني بركناري شهردار نيست بلكه آخرين فرصت جهت پاسخگويي به مسايل مطرح شده از سوي وي است.
وي با اشاره به مسايل مورد استيضاح شهردار عنوان كرد: "عدم تحقق بودجه سال 85 با كسري 35 درصد"، "عدم اجراي بعضي از مصوبات شورا و برخورد سليقه اي با آن"،" از هم پاشيدن ساختار مديريت شهرداري در پايان دوره خدمتي"، "عدم توجه به خواسته‌هاي مردم شهر رشت"، "اجراي بعضي از پروژه‌هاي غيراصولي خارج از بودجه مصوب سال 1385"، " عزل و نصب‌هاي غيرقانوني و غيرضروري مديران تابعه شهرداري" ، "هزينه‌هاي ميليوني از بيت‌المال و تبليغات عوام‌فريبانه در بزرگ‌نمايي پروژه‌ها"، "اسراف و ريخت‌وپاش‌هاي غيرضروري و پرداختن به تجملات ظاهري"، "عدم توانايي لازم در برخورد شايسته با ارباب رجوع در روزهاي ملاقات عمومي" ،"عدم كارشناسي لازم در انجام پروژه‌هاي خاص و غيرضروري"و "فعاليت مجدد باندهاي مافيايي در بدنه شهرداري در زمينه زمين‌خواري و رانت‌هاي پشت پرده درباره غرامت املاك و ده‌ها مورد ديگر" از جمله دلايل استيضاح شهردار است.
قاسمي گفت: متاسفانه همواره استيضاح در يك فضاي سالم و بدور از تنش و دخالت‌هاي بي‌مورد صورت نمي‌گيرد و به همين دليل شايد، در تصميم‌گيري‌هاي نهايي مسائل اصلي قرباني مسائل حاشيه‌اي شود و اخيراً بعضي از مديران اجرائي اظهارنظرهايي كردند كه جاي تامل بيشتري به ويژه از جانب اعضاي شوراي شهر دارد. به نظر مي‌رسد اظهار نظرهاي اين‌گونه به ويژه از سوي مديران اجرايي دولتي دخالت مستقيم در امور نهادهاي مدني محسوب مي‌شود و تقابل مستقيم با قوانين جاري كشور است. چرا كه استيضاح كنندگان تمام موارد قانون را رعايت نموده و اسناد و مدارك و دلايل محكم و كافي براي استيضاح شهردار دارند و محكم و استوار به مسائل مطرح شده پايبند هستند.
وي گفت: شوراي شهر رشت با احداث 10 ايستگاه پمپ CNG موافقت كرد و قرار بر آن شد كه شهرداري نسبت به جانمايي مكان‌هاي مناسب اقدام و جهت تصويب نهايي به شورا ارايه نمايد كه متاسفانه شهردار رشت در يك برخورد ناهماهنگ اول نسبت به تخريب پارك نارون و بعد هم نسبت به تخريب قسمتي از زمين وقف شده تازه آباد بدون در نظر گرفتن نيت واقف و بدون اطلاع شوراي شهر اقدام كرد كه اعتراض مردم را در بر داشت.
قاسمي افزود: در يكي از اظهارنظرهاي مطرح شده، يكي از دلايل عقب ماندگي در گيلان تغيير شهرداران عنوان شده است و اين در حالي است كه بي‌كفايتي بعضي از مديران اجرايي استان در زمان گذشته و حال باعث بيكار ماندن بالغ بر 100هزار جوان شده است.
آيا رانت خواري‌ها، تعطيلي كارخانجات، ناهنجاري‌هاي شديد اجتماعي و فرهنگي، همه معضلات مربوط به استيضاح شهرداران توسط شوراي شهر است؟
وي در ادامه گفت: در كجاي قانون اشاره شده كه مشكل و معضل بيكاري و فقر مفرط كه استان را به زانو در آورده است را اعضاي شوراي شهر بايد حل نمايند؟ چرا تاوان كم‌كاري‌ها، ضعف‌ها و عدم توانايي در مديريت‌هاي اجرايي را اعضاي منتخب مردم بايد بدهند؟
قاسمي گفت: آيا مديران استاني مي‌دانند كه در اين شهر هنوز كساني هستند كه نان شب خود را نسيه مي‌خرند؟ پسر ارشد خانواده اي براي اين كه خانواده خود را از گرسنگي نجات بدهد مبادرت به فروختن كليه خود مي‌كند؟ دختربچه كلاس پنجم ابتدايي در مدرسه با تيغ رگ دستان خود را مي‌زند تا يك نان‌خور از منزل‌شان كم شود؟
وي افزود: شايد بعضي‌ها با اين گفته‌ها، برآشوبند و مهر تندي، جواني و موارد مشابه را به پيشاني‌ام بزنند. اما به جرات خواهم گفت ما از واقعيت‌هاي جامعه نمي‌توانيم فرار كنيم و دائماً آن را به گردن فلان حزب سياسي و گروه خاص بيندازيم. فرداي قيامت تك تك ما در پيشگاه خداوند مسئول هستيم و پاسخگوي اعمال خود خواهيم بود. در همين دنيا نيز پس از گذشت زماني نه چندان طولاني درباره عملكرد ما قضاوت خواهند كرد.
وي گفت: همين جا بايد بگويم كه تعدادي از نيروهاي دلسوخته و بسيجي گزارشي از ناگفته‌هاي استان براي ارائه به رياست جمهوري در دست تهيه دارند تا شايد بتوان با ارائه اين گزارش بعضي از ناگفته‌هايي كه معمولاً در سفرهاي رسمي جهت حفظ آبرو بر آن سرپوش گذاشته مي‌شود بيان شود. در اين گزارش سعي شده است از مسائل حساس به سادگي عبور نشود. از عزل و نصب‌هاي مديران اجرايي استان با جداول مخصوص از سوابق اجرائي و گرايشات سياسي گرفته تا مسايلي مانند پروژه سه روزه رفع آب گرفتگي در خيابان معلم و روكش آسفالت 20 سانتي به بهانه سفر رئيس جمهور و ...


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.